kenduri

|

Tuesday, June 21, 2011

assalamualaikum sahabat semua.

wahhhh agak lama saya tidak meng-update kisah saya kan.??agak bz la jugak lately ni.al maklum lah saya di kadang-kadang jadi orang penting bos..hahah(yeke).. xcaye pon.n kadang-kadang bzzy meluangkan masa dengan famly.emm biase la kan.. saya xleh berjauhan dengan famly..walaupon da sedia maklum y saya da dekat 10thn berhijrah jauh ngan mak ayah..(sedih la plak)..huhu

so awal bulan 6 aritu saya dan mr suami peruntukkan masa+cuti dan tenaga tuk bercuti di kampung saya(sorry en hubby saya xde kg..heheee(..jgn marah ye en hubby).kami pulang ke kampung selama seminggu.giler ko nk balik kelate dua hari..mau pengsan laki aku.yela..perjalanan pon dah satu ari suntuk.hubby aku xbiase katakan..macam aku memang da rider dah..hehee..

pulang ke kampung sebab utama adalah abang kesayangan saya berkahwin dan juga sepupu saya kawen gak.. tapi y xtahan tu... banyak tol kenduri kawen musim cuti sekolah kali ni..pening kepala makcik ni oiiiii..dan paling seronok bile kaum kerabat kami semua berkumpul pada mjlis y xkurang meriah nyer.biase lah kami adalah keluarga y agak besar kt kampung tu.famly kami antara y terhormat gtu,,,eceh.. kredit tuk arwah moyang,arwah atok serta nenek kami sebab tanpa mereka-mereka,kami xkan bersama mcm ni sampai bile-bile.. alhamdulillah.. kami masih macam dlu.

so ape lagi.. melaram abis abisan la kami y gugurl nih..hehehe.. n sonok bile tgk abg saya y akhir nye jupe jodoh gak.bnyk nk cte kisah majlis kenduri kali ini.. sebab abg saya dan sepupu saya buat mjlis bersama-sama.umah makngah b pakngah depan umah kami jer.so sambut menantu buat sama hari n tarikh,jimat la sikit kan..memang hapening sampai laki aku y xpenah buat keje kampung pon turut serta turun pdang..tahniah to my hubby... anda telah berjaya menjadi orang kampung..heheeee..


emmm sungguh puas rase bile pulang kampung dapat jupe mak,ayah,sedara mara,kaum kerabat dan semualah..kepada abang saya dan sepupu saya.. semoga kalian berbahagia ke akhir hayat yer.jgn lupa basuh periuk belanga yer.. opssss.. entry nih da lepas kenduri..hahaaaa..

0 comments:

Post a Comment